
Stormschade. Wat nu?
Een storm kan veel schade veroorzaken. Heeft u stormschade of heeft u schade bij ons gemeld? We leggen u op deze pagina uit wat u zelf kunt doen, en wat u de komende tijd van ons kunt verwachten. Zo kunnen we het samen zo snel mogelijk oplossen!
Heeft u schade aan uw auto? Bekijk dan deze pagina.

Al stormschade gemeld?
Normaal gesproken neemt een van onze schadespecialisten binnen 1 tot 2 dagen contact op, maar door grote drukte zal dit tijdelijk iets langer duren. Geen zorgen, u krijgt binnen enkele dagen bericht van ons over het vervolg!
Kan ik mijn stormschade laten herstellen?
Mag ik de stormschade aan mijn dak al laten herstellen?
Heeft u schade aan het dak? Kunt u zelf veilig het dak op? Probeer het dak dan zo snel mogelijk dicht te maken. Is er een noodvoorziening voor het dak nodig? Wacht niet te lang en laat het dak zo snel mogelijk repareren. U hoeft vooraf geen akkoord te vragen. Zorg wel voor alle informatie zodat we de schademelding daarna zo snel mogelijk voor u kunnen afhandelen. Ook reparatie van het dak zonder noodvoorziening kunt u tot een maximaal bedrag van 1.250 euro herstellen. Mochten de kosten onverhoopt toch oplopen, laat het dan aan ons weten.
Hoe kan ik de schade aan mijn woonhuis herstellen?
U kunt zelf een herstelbedrijf kiezen voor het herstellen van de stormschade. Laat eerst een offerte voor het herstel opstellen, en stuur deze naar ons door. Vervolgens beoordelen we de offerte en laten we u weten of de schade definitief kan worden hersteld.
Kan ik ruitschade aan mijn woonhuis door de storm laten herstellen?
Jazeker. Ruitschade (breuk) aan de woning mag u laten herstellen tot een bedrag van maximaal 750 euro. Stuur wel alle informatie naar ons toe om te zorgen voor een snelle afhandeling. Denk aan omschrijving van de schade, foto’s van de schade, uw gegevens en de offerte en factuur van reparatie. U kan zo de schademelding direct compleet maken, wat zorgt voor een snellere afhandeling. Zo krijgt u uw kosten ook weer snel vergoed van ons.
Mag ik de stormschade ook zelf repareren?
Bent u handig? Dan mag u de stormschade aan uw woning of bijvoorbeeld schutting ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal en de uren. Stuur daarvoor de rekeningen voor het benodigde materiaal in, en een opgave van de door u gespendeerde tijd om de schade te herstellen.
Hoe meld ik stormschade?
- Maak foto’s van de schade.
- Maak een beschrijving van de schade.
- Laat alvast offertes opmaken voor het herstel van de schade.
- Ook de aanschafdatum, afmetingen, materiaal, type of andere kenmerken zijn handig om alvast te verzamelen.
Complete aanlevering van deze stukken, kan de afhandeling van uw schade versnellen.
Nieuwe schade melden?
Schade meldt u via dit formulier. Vervolgens neemt een van onze schadespecialisten contact met u op om de bovenstaande gegevens op te vragen.
Al schade gemeld?
En wilt u bijvoorbeeld extra stukken aanleveren? Mail uw documenten of foto's naar schade@na.nl. Vergeet daarbij niet uw NAW-gegevens te vermelden.
Kan u niet meer in uw woning slapen of wonen? Of is er veel wateroverlast? Bel dan onze Alarmcentrale 078 632 75 27.
Schade aan zonnepanelen
Bij zonnepanelen hebben we het volgende nodig:
- Schadeformulier
- Foto’s van de schade
- Aankoopnota beschadigde zonnepanelen
- Eventueel: nota plaatsing beschadigde panelen, als dit separaat is gedaan
- Offerte herstel; deze moet gespecificeerd zijn in
1. kosten panelen én
2. kosten arbeid én
3. kosten overige materialen
Schade aan schutting
Bij schuttingen hebben we het volgende nodig:
- Schadeformulier
- Foto’s van de schade
- Aanschafnota van de beschadigde schutting
- Geen aanschafnota? Laat dan de aanschafdatum en aanschafprijs weten
- Staat de schutting op de erfscheiding met de buren?
- Uit hoeveel delen bestaat de schutting?
- Hoeveel delen zijn er beschadigd
- Offerte van herstel, deze moet gespecificeerd zijn in
1. kosten materiaal
2. kosten arbeidsloon
Welke stormschade is verzekerd?
Eigen risico bij stormschade

Afhankelijk van de schade en de dekking is er een eigen risico bij de woonhuis- en inboedelverzekering. U vindt de gekozen dekking en het verzekerde bedrag terug op uw polisblad via Mijn NA.
Eigen risico | Dekking Extra uitgebreid | Dekking Allrisk |
---|---|---|
Woonhuisverzekering | 2 promille van het bedrag van de premiegrondslag (min. 250 tot max. 500 euro) | 250 euro |
Inboedelverzekering | 100 euro | Geen |
Heeft u al een schade gemeld, maar zijn herstelkosten lager dan uw eigen risico? Dan horen we dit graag van u, zodat we het schadedossier kunnen sluiten.
Deze informatiepagina is zorgvuldig samengesteld. Er kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. Meer weten? Bekijk de uitgebreide voorwaarden.