autoverzekering

Samen oplossen - factuur betalen

Het kan gebeuren dat u een factuur niet kunt betalen of dat de automatische incasso mislukt. Laten we vooral kijken hoe we het dan kunnen oplossen. Hieronder leest u meer informatie over de verschillende mogelijkheden. 


Mislukte incasso?

Het kan gebeuren dat de bank een automatische incasso wil uitvoeren, maar dat deze incasso niet is gelukt. Bijvoorbeeld doordat het saldo op uw bankrekening te laag is om het bedrag af te schrijven. De bank probeert dan na 3 tot 5 werkdagen het bedrag alsnog te incasseren. Is het saldo nog steeds te laag? Dan zal de bank de automatische incasso storneren (annuleren) op uw bankrekening. U heeft dan nog een aantal dagen om het bedrag zelf te betalen. Dit kan via een bankoverschrijving. U ontvangt hier ook een bericht van. Hebben wij de betaling niet ontvangen voor de uiterste betaaldatum? Dan ontvangt u een herinnering. Heeft u daarna nog niet betaald? Dan ontvangt u een aanmaning. 


Ik kan de factuur niet in één keer betalen. Wat nu? 

Neem dan altijd contact met ons op. We kunnen samen bespreken of er mogelijkheden zijn om tot een betalingsoplossing te komen. Bijvoorbeeld met een betalingsregeling door in delen te betalen of het bedrag op een later moment te betalen.


Ik heb een betalingsregeling afgesproken, maar ik kan een deel niet betalen. Wat kan ik doen?

Het is altijd goed om dan contact met ons op te nemen. Wellicht is er een mogelijkheid voor uitstel van betaling. U kunt ook veel informatie en tips over hulp bij schulden vinden op de website van het Nibud of Geldfit.


Ik kan een factuur écht niet betalen. Waar moet ik zijn voor hulp bij schulden? 

In Nederland zijn er verschillende organisaties die u kunnen helpen met schuldproblemen. U kunt altijd terecht bij uw gemeente voor advies of vragen over schuldbemiddeling of schuldsanering. Elke gemeente heeft de hulp bij schulden anders ingericht, maar vaak kunt u terecht bij de afdeling Schuldhulpverlening. Ook wijk- of buurteams, het juridisch loket of de kredietbank kunnen u vaak verder helpen. Ook als u hulp krijgt, zult u nog altijd de openstaande rekening moeten betalen. Toch helpt het als u kunt laten zien dat u wel graag wilt betalen. Op de website van het Nibud of Geldfit kunt u ook veel informatie en tips over hulp bij schulden vinden.


Mijn financiële problemen zijn zo groot, dat ik ze niet meer kan overzien. Wat kan ik doen?

Vraag snel om hulp als betalen niet lukt en als u hiervoor geen oplossing hebt. Het is verstandig om uw financiële situatie in kaart te brengen, of daar hulp bij in te schakelen. Praat erover met iemand. Dat kan ook anoniem, bijvoorbeeld via Geldfit. Zorgen de financiële problemen voor psychische klachten of andere problemen? Praat erover met de huisarts. Denkt u aan zelfmoord? Neem dan meteen contact op met 113 Zelfmoordpreventie. U kunt 24 uur per dag anoniem bellen naar 113 of chatten met de hulplijn.

Contact

E-mail Vragen