
Hoe werkt tweestapsverificatie voor Mijn NA?
Via Mijn NA kun je je persoonlijke gegevens en verzekeringen eenvoudig beheren. Je logt in met je e-mailadres en wachtwoord. Om je account extra te beveiligen, kun je tweestapsverificatie inschakelen. Dit biedt extra bescherming, net als een extra slot op je deur. Zelfs als iemand je wachtwoord kent, kan diegene zonder de extra code niet inloggen.
Tweestapsverificatie inschakelen
- Log in op Mijn NA met je e-mailadres en wachtwoord.
- Ga naar ‘Gegevens wijzigen’. Hier zie je de optie ‘Inloggen met tweestapsverificatie’.
- Kies ‘Tweestapsverificatie inschakelen’ en volg de stappen. Is dit gelukt? Dan log je in met tweestapsverificatie.
Inloggen met tweestapsverificatie
- Log in op Mijn NA met je e-mailadres en wachtwoord.
- Open de app die je hebt gebruikt om tweestapsverificatie in te stellen, zoals Google Authenticator of Microsoft Authenticator. Vul de code uit de app in.
- Klik op ‘Bevestigen’. Je bent dan ingelogd in je account.
Inloggen met een back-upcode
Kun je niet bij de authenticator app? Gebruik dan een back-upcode. Bij het instellen van tweestapsverificatie heb je 6 back-upcodes ontvangen. Elke code kun je slechts één keer gebruiken. Heb je nog een back-upcode? Dan kun je deze invullen. Zijn alle codes gebruikt of kun je ze niet meer vinden? Je kunt op dezelfde plek waar je tweestapsverificatie hebt ingeschakeld nieuwe back-upcodes aanmaken.
Tweestapsverificatie uitschakelen
Wil je tweestapsverificatie weer uitschakelen? Volg dan dezelfde stappen als bij het inschakelen, maar kies voor ‘Tweestapsverificatie uitschakelen’.
Heb je nog vragen over tweestapsverificatie? Neem dan gerust contact met ons op via 078 632 75 75.