
Hoe werkt tweestapsverificatie voor Mijn NA?
Via Mijn NA kunt u uw persoonlijke gegevens en verzekeringen eenvoudig beheren. U logt in met uw e-mailadres en wachtwoord. Om uw account extra te beveiligen, kunt u tweestapsverificatie inschakelen. Dit biedt extra bescherming, net als een extra slot op uw deur. Zelfs als iemand uw wachtwoord kent, kan diegene zonder de extra code niet inloggen.
Tweestapsverificatie inschakelen
- Log in op Mijn NA met uw e-mailadres en wachtwoord.
- Ga naar ‘Gegevens wijzigen’. Hier ziet u de optie ‘Inloggen met tweestapsverificatie’.
- Kies ‘Tweestapsverificatie inschakelen’ en volg de stappen. Is dit gelukt? Dan logt u in met tweestapsverificatie.
Inloggen met tweestapsverificatie
- Log in op Mijn NA met uw e-mailadres en wachtwoord.
- Open de app die u heeft gebruikt om tweestapsverificatie in te stellen, zoals Google Authenticator of Microsoft Authenticator. Vul de code uit de app in.
- Klik op ‘Bevestigen’. U bent dan ingelogd in uw account.
Inloggen met een back-upcode
Kunt u niet bij de authenticator app? Gebruik dan een back-upcode. Bij het instellen van tweestapsverificatie heeft u 6 back-upcodes ontvangen. Elke code kunt u slechts één keer gebruiken. Heeft u nog een back-upcode? Dan kunt u deze invullen. Zijn alle codes gebruikt of kunt u ze niet meer vinden? U kunt op dezelfde plek waar u tweestapsverificatie heeft ingeschakeld nieuwe back-upcodes aanmaken.
Tweestapsverificatie uitschakelen
Wilt u tweestapsverificatie weer uitschakelen? Volg dan dezelfde stappen als bij het inschakelen, maar kies voor ‘Tweestapsverificatie uitschakelen’.
Heeft u nog vragen over tweestapsverificatie? Neem dan gerust contact met ons op via 078 632 75 75.