
Direct hulp nodig? Bel de alarmcentrale buitenland
Natuurlijk hopen we dat je niet te maken krijgt met één van de volgende situaties. Maar stel je bent op reis en je wordt ziek in het buitenland of je hebt een ongeluk gehad. Neem dan contact op met de alarmcentrale. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week. Hieronder lees je ook waarom dit zo belangrijk is.
Direct hulp bij schade, verlies of diefstal bel 0031 78 632 75 27

Wat doet de alarmcentrale voor jou?
Heb je bij National Academic een reisverzekering? Dan staat onze alarmcentrale buitenland voor je klaar met hulp en advies wanneer dat nodig is. Bijvoorbeeld als je gewond bent geraakt bij een ongeluk of je reisgenoot plotseling ziek is geworden. Of als je onverwachts terug naar Nederland moet door het overlijden van een familielid. Bel dan altijd eerst onze alarmcentrale. Ook bij andere noodsituaties!
Onze alarmcentrale is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor advies en hulp.
4 voorbeelden wat de alarmcentrale voor je kan doen
1. Het beste ziekenhuis vinden
Krijg je een ongeluk of word je ziek op vakantie? De alarmcentrale kan je vertellen naar welk ziekenhuis of welke arts in de omgeving van je vakantiebestemming je het beste kunt gaan. Zo weet je waar je terechtkomt en kan de alarmcentrale je in je eigen taal verder helpen. Goed om te weten: voor sommige behandelingen is het zelfs verplicht om eerst toestemming te vragen via de alarmcentrale.
2. Ziektekosten afhandelen
Een ziekenhuisopname kan veel geld kosten, ook in het buitenland. En helaas is een Nederlandse zorgverzekering niet overal voldoende om de kosten direct te betalen. Voorkom discussie met het ziekenhuis over een peperdure rekening. Heb je de module Medische kosten meeverzekerd? De alarmcentrale kan voor je bemiddelen als eventueel de extra kosten, die niet vanuit de zorgverzekering worden vergoed, direct betaald moeten worden.
3. Vervoer terug naar huis
Heb je (speciaal) vervoer nodig om na een ongeval weer naar Nederland te kunnen? De alarmcentrale kan dit voor je regelen. Zo organiseren ze speciale gips- of parasolvluchten voor reizigers. Ga je op wintersport? Zorg dan voor de wintersportdekking. Dan valt de gipsvlucht onder de dekking. Een geruststellend idee!
4. Eerder terug naar huis
Het kan gebeuren dat je de reis eerder moet afbreken. Bijvoorbeeld als er een familielid overleden is. Overleg in dit geval met de alarmcentrale. Zij zullen de terugkeer naar Nederland voor je regelen.

Medische kosten in het buitenland
Heb je in het buitenland spoedeisende hulp nodig? Vanuit de basisverzekering krijg je kosten tot het maximale tarief dat in Nederland gebruikelijk is vergoed. Zijn de kosten hoger? Dan is er een vergoeding vanuit een aanvullende zorgverzekering. Worden de extra kosten niet vergoed? Dan is er onze reisverzekering met de aanvullende module Medische kosten.

De alarmcentrale staat ook voor je klaar om:
- Je te helpen in je eigen taal.
- Familie in Nederland op de hoogte houden als dit nodig is.
- Het contact te onderhouden met jou of je reisgenoot als je ziek wordt in het buitenland.
- Je te helpen bij een opsporings- en/of reddingsactie.
- Te zorgen voor een eventuele repatriëring (terughalen naar Nederland) bij ziekte, ongeval of zelfs overlijden.
De alarmcentrale werkt met lokale betrouwbare mensen en specialisten die de taal spreken.
Advies en hulp van specialisten
Bovenstaande informatie hebben wij met zorg voor je samengesteld. Er kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. De uitgebreide voorwaarden vind je hier: polisvoorwaarden.