Direct hulp nodig? Bel de alarmcentrale buitenland
Natuurlijk hopen we dat u niet te maken krijgt met één van de volgende situaties. Maar stel u bent op reis en u wordt ziek in het buitenland of u heeft een ongeluk gehad. Neem dan contact met op met de Alarmcentrale. Dat kan 24 uur per, 7 dagen per week. Hieronder leest u ook waarom dit zo belangrijk is.
Direct hulp bij schade, verlies of diefstal bel 0031 78 632 75 27
Wat doet de Alarmcentrale voor u?
Heeft u bij National Academic een reisverzekering? Dan staat onze Alarmcentrale buitenland voor u klaar met hulp en advies wanneer dat nodig is. Bijvoorbeeld als u gewond bent geraakt bij een ongeluk of uw reisgenoot plotseling ziek is geworden. Of als u onverwachts terug naar Nederland moet door het overlijden van een familielid. Bel dan altijd eerst onze Alarmcentrale. Ook bij andere noodsituaties!
Onze Alarmcentrale is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor advies en hulp.
4 voorbeelden wat de Alarmcentrale voor u kan doen
1. Het beste ziekenhuis vinden
Krijgt u een ongeluk of wordt u ziek op vakantie? De Alarmcentrale kan u vertellen naar welk ziekenhuis of welke arts in de omgeving van uw vakantiebestemming u het beste kunt gaan. Zo weet u waar u terechtkomt en kan de Alarmcentrale u in uw eigen taal verder helpen. Goed om te weten: voor sommige behandelingen is het zelfs verplicht om eerst toestemming te vragen via de Alarmcentrale.
2. Ziektekosten afhandelen
Een ziekenhuisopname kan veel geld kosten, ook in het buitenland. En helaas is een Nederlandse zorgverzekering niet overal voldoende om de kosten direct te betalen. Voorkom discussie met het ziekenhuis over een peperdure rekening. Heeft u de module Medische kosten meeverzekerd? De Alarmcentrale kan voor u bemiddelen als eventueel de extra kosten, die niet vanuit de zorgverzekering worden vergoed, direct betaald moeten worden.
3. Vervoer terug naar huis
Heeft u (speciaal) vervoer nodig om na een ongeval weer naar Nederland te kunnen? De Alarmcentrale kan dit voor u regelen. Zo organiseren ze speciale gips- of parasolvluchten voor reizigers. Gaat u op wintersport? Zorg dan voor de wintersportdekking. Dan valt de gispvlucht onder de dekking. Een geruststellend idee!
4. Eerder terug naar huis
Het kan gebeuren dat u de reis eerder moet afbreken. Bijvoorbeeld als er een familielid overleden is. Overleg in dit geval met de Alarmcentrale. Zij zullen de terugkeer naar Nederland voor u regelen.
Medische kosten in het buitenland
Heeft u in het buitenland spoedeisende hulp nodig? Vanuit de basisverzekering krijgt u kosten tot het maximale tarief dat in Nederland gebruikelijk is vergoed. Zijn de kosten hoger? Dan is er een vergoeding vanuit een aanvullende zorgverzekering. Worden de extra kosten niet vergoed? Dan is er onze reisverzekering met de aanvullende module Medische kosten.
De alarmcentrale staat ook voor u klaar om:
- U te helpen in uw eigen taal.
- Familie in Nederland op de hoogte houden als dit nodig is.
- Het contact te onderhouden met u of uw reisgenoot als u ziek wordt in het buitenland.
- U te helpen bij een opsporings- en/of reddingsactie.
- Te zorgen voor een eventuele repatriëring (terughalen naar Nederland) bij ziekte, ongeval of zelfs overlijden.
De Alarmcentrale werkt met lokale betrouwbare mensen en specialisten die de taal spreken.
Advies en hulp van specialisten
Bovenstaande informatie hebben wij met zorg voor u samengesteld. Er kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. De uitgebreide voorwaarden vindt u hier: polisvoorwaarden.